théraváda buddhizmus

théraváda hínajána buddhizmus blog

Címkefelhő

Jelenlegi tapasztalásaim

Amit most leírok nektek, azt segítségképpen írom le. Ösztönözni szeretnélek titeket a meditáció és a Buddha tanításainak gyakorlására. És segíteni szeretnék nektek abban, hogy ti is haladni tudjatok a Nirvánához vezető úton. Nagyrészt a théraváda buddhizmussal foglalkozok és azt gyakorlom, de spirituális tanításokra is nyitott vagyok, főként az aurával kapcsolatos dolgokra. Körülbelül 2015-ben kezdtem el komolyan gyakorolni a buddhista meditációt. Théraváda meditációkat. Az ánápánaszati meditációt gyakoroltam és a vipasszanát és a karunát, mettát. Jelenleg is ezeket gyakorlom. Ezekről itt olvashattok:

SZAMATHA (Ánápánaszati) http://theravada.blogger.hu/2014/08/02/szamatha-anapanaszati

VIPASSZANA (belátás meditáció) http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/vipasszana

METTA, KARUNA, UPEKKHA MEDITÁCIÓK - ezek az erős harag, gyűlölet leküzdésére alkalmas meditációk http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/mettakarunaupekkha

Megszűnt minden kételyem a tanítással kapcsolatban, ami azelőtt volt. Kétely a Buddhában, és a tanításban (a Dhammában) és a Szanghában (gyakorlóközösségben) Ezek a kételyek 2016-ban teljesen megszűntek. Teljesen szilárd a hitem és a bizalmam a Buddhában, a tanításaiban és a gyakorlóközösségben. Emellett a téves énképzet is nagyon magas mértékben megszűnt, legtöbbször nem gondolom azt, hogy én vagyok valaki, nem gondolom azt, hogy én vagyok az, akivel a dolgok történnek. Legtöbbször tudatában vagyok annak, hogy minden jelenség, ami megjelenik, az mulandó, és ezért én sincs. Tapasztalom ezt. A tudatosságot tapasztalom, nagyon erős tudatosságot, a jelen pillanatban tartózkodok, de nem mindig. Valamennyi énképzet még maradt bennem, nem tapasztalom folyamatosan azt, hogy nincs személyiség, nincs én. Tehát az énképzet még nem szűnt meg teljes mértékben, de nagyrészt igen. Nem kötődök már szertartásokhoz sem, például ahhoz, hogy letérdeljek a Buddha szobor elé. Nincs rá szükségem, mert folyamatos bizalom és hit van bennem a Buddhát és a tanításait illetően. És ezt a hitet és bizalmat nem ingathatja meg senki és semmi. Aki eléri a folyamba lépést, az 7 életen belül eléri a Nirvánát. (7 újraszületésen belül eléri a nirvánát)
Próbálták többen is bemagyarázni nekem, hogy isten létezik. A családomból is valaki emlegeti az istent. De miféle istenről beszélnek? Akárki akármit mond nekem, nem tudják megrendíteni a bizalmamat és a hitemet a Buddhában, a Buddha tanításaiban, és a Nirvánában, és a gyakorlóközösségben. Miféle Istenről beszélnek? Minden ami megjelenik, az mulandó. Nincs én sem. Semmiféle örökkévaló én nem létezik. Ezért semmiféle örökké élő isten nem létezik. Senki nem létezik, aki kételyt tudna ébreszteni bennem a Buddha felől, a tanításai felől. A folyamba lépett három béklyótól szabadul meg: a téves énképzettől, a kételytől (kétely a Buddha felől, a tanításai felől, a gyakorlóközösség felől), és a folyamba lépett megszabadul a fogadalmakhoz és a szertartásokhoz való ragaszkodástól is.
A folyamba lépett erőfeszítés nélkül képes betartani az 5 fogadalmat, amelyeket Buddha a világi gyakorlóknak ajánlott. (ne ölj, ne lopj, ne hazudj szándékosan, ne fogyassz bódítószert, ne kövess el szexuálisan helytelen cselekedetet - például megcsalás, viszony egy olyan emberrel akinek párja van, pedofilia, szadizmus - mazoizmus... a homoszexualitás nem számít szexuálisan helytelen cselekedetnek)

De mivel az énképzet még nem szűnt meg teljesen bennem, még valamennyi maradvány van, nem mondhatom el magamról, hogy elértem a folyamba lépést.

Nem hajszolom az érzéki élvezeteket, hanem ügyelek arra, hogy a középúton maradjak. Mivel a Buddha azt tanította, hogy a középúton járjunk az érzéki élvezeteket illetően. A folyamba lépés és az egyszer visszatérő szint elérhető akkor is, ha szexelünk, akkor is, ha örömünket leljük bizonyos ételekben, italokban, vagy akármilyen hobbiban (amivel nyilván nem ártunk más érző lényeknek). De arra ügyelni kell, hogy a középutat tartsuk. Nem szabad túlságosan hajszolni az érzéki élvezeteket. KÖZÉPÚT. Személyes tapasztalatok: Szexuális életet lehet élni, hobbit lehet űzni, örömünket lelni szabad ételekben, italokban, elmehetünk kirándulni, bálokra, fesztiválokra. A lényeg a KÖZÉPÚT. Nem szabad hajszolni az érzéki élvezeteket. Csak mértékkel. Így elérhető a folyamba lépés, és a szutták (Buddha tanítóbeszédei) szerint elérhető ilyen életstílussal az Egyszer Visszatérő szint is. Betartani igyekszek az öt fogadalmat, amit a Buddha a világi tanítványoknak tanított (akik nem voltak szerzetesek). Az öt fogadalom: Ne ölj, ne lopj, ne kövess el szexuálisan helytelen cselekedetet (például házasságtörés, megcsalás, viszony egy olyan emberrel, aki párkapcsolatban van), ne hazudj, ne fogyassz bódítószert. Rendszeresen meditálok - szinte mindennap, több mint egy órát egy nap leforgása alatt. Volt, amikor vipasszanát végeztem, máskor ánápánaszatit, és karunát és mettát gyakoroltam, amikor haragot éreztem valaki irányába. De legtöbbet az ánápánaszati meditációt gyakoroltam. Vipasszanát ritkábban gyakoroltam. Jelenleg is ezeket a meditációkat végzem (ánápánaszati, metta, karuna, vipasszana) Ezekhez a meditációkhoz itt vannak a linkek:

SZAMATHA (Ánápánaszati) http://theravada.blogger.hu/2014/08/02/szamatha-anapanaszati

VIPASSZANA (belátás meditáció) http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/vipasszana

METTA, KARUNA, UPEKKHA MEDITÁCIÓK - ezek az erős harag, gyűlölet leküzdésére alkalmas meditációk http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/mettakarunaupekkha

Az első és a második dzshánában (dzshána = elmélyedés) el tudok időzni, azokat már elértem. Nem kellett hozzá több éves meditációs gyakorlás. 2015 előtt rendszertelenül meditáltam. 2015-ben kezdtem el rendszeresebben meditálni, szinte mindennap. Több mint egy órát meditáltam szinte mindennap. 2016-ban pedig elértem az első dzshánát, utána pedig elértem a második dzshánát. Az első dzshánában és a második dzshánában könnyen el tudok időzni. A folyamba lépéshez és az egyszer visszatérő szint eléréséhez elég az első dzshána, sőt a vissza nem térő szint eléréséhez is elég az első dzshána. Mivel Buddha egyik tanítóbeszédben ezt olvastam. Csak angolul található meg: MN 64 (Majjhima Nikaya 64 The Greater Discourse to Mālunkyāputta) itt található meg: https://suttacentral.net/en/mn64 Ja és szuttákat is kell olvasni időnként. Vannak angolul szutták (Buddha tanítóbeszédei) arról, hogy a folyamba lépett 7 újraszületésen belül eléri a Nirvánát. Itt vannak ezek a tanítóbeszédek:

SN 13.1 Nakhasikha Sutta: The Tip of the Fingernail
http://www.accesstoinsight.org/tipitaka/sn/sn13/sn13.001.than.html

"In the same way, monks, for a disciple of the noble ones who is consummate in view, an individual who has broken through [to stream-entry], the suffering & stress that is totally ended & extinguished is far greater. That which remains in the state of having at most seven remaining lifetimes is next to nothing: it's not a hundredth, a thousandth, a one hundred-thousandth, when compared with the previous mass of suffering. That's how great the benefit is of breaking through to the Dhamma, monks. That's how great the benefit is of obtaining the Dhamma eye."

Itt a másik angol nyelvű szutta is (tanítóbeszéd Buddhától):

http://buddhist-spirituality.org/vital-dhamma-topics-2/first-stage-awakening

“[Some,] with the wasting away of the three fetters, are ‘one-seed-ers’ (ekabijin): After taking rebirth only one more time on the human plane, they will put an end to stress.

“Or, not breaking through to that, not penetrating that, with the wasting away of the three fetters they are ‘family-to-family-ers’ (kolankola): After transmigrating and wandering on through two or three more families [according to the Commentary, this phrase should be interpreted as ‘through two to six more states of becoming’], they will put an end to stress.

“Or, not breaking through to that, not penetrating that, with the wasting away of the three fetters they are ‘seven-times-at-most-ers’ (sattakkhattuparama): After transmigrating and wandering on among devas and human beings, they will put an end to stress.”

(Anguttara Nikaya, 3.89)

A szutták Buddha tanítóbeszédei, itt találhatóak meg magyarul: http://a-buddha-ujja.hu/Content/Szuttak Ezeket a szuttákat (tanítóbeszédeket) olvasgatni kell, mert a szutták olvasása által belátásokhoz jutunk a tanítást illetően. Az nagyon fontos, hogy nem szabad vágyni a dzshánákra (a dzshána minden érzéki örömöt felülmúló öröm) még akkor sem, ha már elértük az első dzshánát, vagy a másodikat. Nem vágyhatunk rá, és nem akarhatunk tovább jutni a dzshánákban. Úgy kell szemlélni a dzshánákat hogy: mulandó, tovatűnő, és nem a dzshánák a cél, hanem a Nirvána. A dzshána mérhetetlen öröme, ami még a szexnél és az evésnél is jobb, könnyen magával tud ragadni minket. Észben kell tartani, elmélkedni kell róla, hogy minden dzshána mulandó, és nem a dzshána a cél, hanem a Nirvána. Ugyanezt a gondolatot kell alkalmazni akkor is, ha a folyamba lépésre, vagy az egyszer visszatérő szint elérésére vágyunk. Gondoljuk át, hogy a Nirvána a cél, nem a folyamba lépés, és nem az egyszer visszatérő. Az út célja a Nirvána. Egyébként a dzshánákról itt irtam részletesebben: http://theravada.blogger.hu/2017/03/11/theravada-dzshanak

Ha elfáradunk a munkában, és hazaérve fáradtnak érezzük magunkat szellemileg, akkor igyunk kávét meditáció előtt. Ha reggel meditálunk akkor igyunk kávét reggeli meditáció előtt ha álmosnak érezzük magunkat reggelente. Ha a kávét munkából hazaérve kipróbáljuk de nem segít akkor aludjunk 1 órát vagy másfél órát meditáció előtt. Én nem is tudok kávét inni, mert nekem hasmenést okoz. Ha fáradtnak érzem magam akkor lefekszek aludni 1 órát, utána felkelek és meditálok.

Ahogy haladtam az úton, tapasztaltam sokféle misztikusnak mondható élményt... Jelenleg is tapasztalok ilyen élményeket. Harmadik szem kinyílása, álom fénylényekről, és testenkívüli élmény. A harmadik szem sok meditációs gyakorlás után nyílik ki, a harmadik szemmel lehet látni az emberek auráját, az állatok auráját és különféle lényeket, amik az asztrális síkokon mozognak, és más dimenziókban. De lehet látni energia gömböket is, ezek ilyen ragyogó gömbök, amikről lehet érezni, hogy energiát árasztanak. Ezeket a nem Földi lényeket, és ezeket az energia gömböket akárhol lehet látni (a szobádban is, az utcán is, akárhol vagy, látni fogsz ilyen dolgokat, lényeket) És látni fogod az emeberek, állatok auráját is, akárhol leszel. A harmadik szem egyre jobban kinyílik, ahogy egyre fejlettebbek leszünk. És ahogy a harmadik szem egyre jobban kinyílik, úgy egyre több lényt fogunk látni, amik az asztrális síkokon és más dimenziókban mozognak. Testenkívüli élményem is volt, este lefeküdtem aludni, már be volt csukva a szemem, eltelt már néhány perc, mióta csukott szemmel feküdtem, azután hirtelen azt láttam, hogy a fizikai test mellett lebegek. Láttam a fizikai testem körül az aurát is. Csak egyszerűen visszaszálltam a fizikai testbe. Ezek nem félelmetes dolgok, csak első tapasztalásra furcsa a tudatnak. Egy idő után én teljesen megszoktam a testen kívüli élményeket és a harmadik szem kinyílását is. Az a lényeg, hogy ezekbe a dolgokba nem szabad belemerülni. El kell engedni őket, miután megtapasztaltuk őket, nem szabad ezekhez ragaszkodni. A cél ugyanis a Nirvána, nem a különféle spirituális élmények. Testen kívüli élmény néha előfordul velem elalvás előtt, amikor már az ágyban fekszek csukott szemmel. Ez teljesen természetes, mint ahogy a harmadik szem kinyílása is teljesen természetes a spirituális úton. De ezek szerintem nem olyan fontos dolgok, nem ez az, ami igazán számít, hanem az, hogy haladjunk a Nirvána felé. Álmodtam fénylényekről is, egy fehéren ragyogó világban voltam álmomban, és fehéren fénylő lények voltak ott. Valószínűleg telepatikusan kaptam tőlük valamilyen üzenetet, de nem tudom mit. Nem emlékszek az üzenetre. Ők nem emberi kommunikációval kommunikálnak, mint ahogy mi, emberek, hanem gondolatokkal, telepatikusan beszélnek. Emlékszem az előző életemre is, az emlékek hirtelen jöttek, egyik pillanatról a másikra, és nem szándékosan emlékeztem vissza az előző életemre, hanem önmaguktól jelentek meg az emlékek. A részletekbe nem megyek bele, de egyébként több mindenre emlékszek. Ami fontos emlék: Előző életemben is gyakoroltam már a meditációt, erre is tisztán emlékszek.

Végezetül a tíz béklyóról bemásolok egy tanítóbeszédet Buddhától:

Forrás: http://a-buddha-ujja.hu/Szutta/Anguttara-10-13-fr

AN 10.13 Saṃyojana Sutta
1. A béklyók
Tartalom [elrejtés]
1. A béklyók
Tíz béklyó1 létezik. Melyik ez a tíz? Az öt alacsonyabb béklyó, és az öt magasabb béklyó. És melyik az öt alacsonyabb béklyó? Az én-képzet, a bizonytalanság, a fogadalmakhoz és gyakorlatokhoz való ragaszkodás, az érzéki vágy és a rosszindulat. Ez az öt alacsonyabb béklyó.

És melyik az öt magasabb béklyó? Vágy a formára, vágy a forma-nélkülire, a gőg, a nyugtalanság és a tudatlanság. Ez az öt magasabb béklyó. És ezek együtt a tíz béklyó.

A 10 béklyó (saṃyojana):
1. én-képzet (sakkāya-diṭṭhi)
2. bizonytalanság (vicikicchā)
3. a fogadalmakhoz és a gyakorlatokhoz ragaszkodás (sīlabbata-parāmāsa)
4. érzéki vágy (kāma-rāga)
5. rosszindulat (byāpāda)
6. vágy a formára (rūpa-rāga)
7. vágy a formanélkülire (arūpa-rāga)
8. gőg (māna)
9. nyugtalanság (udhacca)
10. tudatlanság (avijjā)
A folyamba lépett (sotāpanna) eltépte az első 3 béklyót, az egyszer visszatérő (sakadāgāmi) meggyengítette, meglazította a 4–5. béklyót, a vissza-nem-térő (anāgāmi) megszabadult az első 5 béklyótól, az arahat pedig megszabadult mint a 10-től. ↩
Forrás: http://a-buddha-ujja.hu/Szutta/Anguttara-10-13-fr

(A folyamba lépett 7 újraszületésen belül eléri a Nirvánát, az egyszer visszatérő egyszer születik meg az emberek közé és ott éri el a Nirvánát, a vissza nem térő isteni világban születik újra és ott éri el a Nirvánát, az Arahat elérte a Nirvánát, már nem születik újra semmilyen világba)

Amit még hozzáfűznék az elmondottakhoz: Amellett, hogy az öt fogadalmat igyekszünk betartani, amiket a Buddha a világi gyakorlóknak adott (ezekről a fogadalmakról fentebb írtam), kerülnünk kell a káromkodást. Megesik, hogy egy gyakorló véletlenül hazudik, vagy valami mást ront el, véletlenül kicsúszik a száján káromkodás... Ki kell javítani, ennyi. Mindig arra kell törekedni, hogy ez többet ne forduljon elő. Nagyon figyeljünk oda magunkra, mit cselekszünk, mint gondolunk, mit mondunk.

A folyamba lépés és az egyszer visszatérő, ahogy azt fentebb említettem elérhető olyan élettel, ha nem élünk lemondott életet, a szutták szerint is így van ez. A vissza nem térő szint eléréséhez viszont le kell mondani a szexualitásról, ezt is olvastam már. De az is nagyon jó, ha ebben a jelenlegi életedben a folyamba lépést eléred vagy az egyszer visszatérőt.

Ha kétely jelenik meg valakiben a Buddhával kapcsolatban, és a Buddha tanításaival kapcsolatban, a Nirvánával kapcsolatban, akkor hagyja eltűnni a kételyt, és folytassa tovább a gyakorlást, a meditációt, a Buddha tanítóbeszédinek olvasását, az elmélkedést. Bennem is többször megjelentek kételyek régebben. De semmiképpen sem foglalkoztam a kételyekkel, ahogy jöttek, úgy el is tűntek. A meditációra összpontosítok, és a Buddhára, aki elérte a Nirvánát. A kételyek csak mulandó természetű gondolatok, amik valójában akadályok az úton, hogyha elmerülünk a kételyeinkben.

 

Fényevés

Sziasztok kedves idetévedők! Ez a blog a théraváda buddhizmusról szól, de ez a bejegyzés egy kissé más jellegű - most egy ezoterikusnak hangzó élményemet fogom veletek megosztani, amely egy természetfeletti észlelés, élmény, tapasztalás. Miután ezt leírtam, utána a blogom bejegyzéseinek a linkjeit is meg fogom mutatni, a fő meditációkat, hogy ha valakit érdekel a buddhizmus, az tudjon olvasni a meditációkról, és a buddhizmusról.

Kezdjük azzal, hogy mi a fényevés: A fényevés az a képesség, mely által az élet táplálkozás nélkül is lehetséges. A fényevéshez hasonló hit a hinduizmusban is megjelent. Hívei azt állítják, hogy nincs szükség ételre és esetenként még vízre sem, mert az ember képes pránával, azaz életerővel táplálkozni. Erre utal a fényevés szó, ami azt jelenti, hogy a gyakorlatban a fény jelenti a táplálék forrását.

Én a théraváda buddhizmust gyakorlom, sokat gyakorlom a meditációt is. Egyszercsak azt vettem észre, hogy nincs már szükségem annyi táplálékra, mint egy átlagembernek. Azóta egész nap annyi táplálék elegendő a szervezetemnek, mint egy átlagember egész napi táplálékának KÖRÜLBELÜL A FELE. Ennyitől jóllakottnak érzem magamat és nem bírok többet enni. És ez mindennap így van.

Igen, ez létezik, a fényevés egy létező dolog. Az ember a meditációkból nyeri az energiát, nem a táplálékból. Mert a meditáció úgynevezett fényenergiát ad az embernek, ami pótolja a táplálékot! Úgy gondolom, hogy a fényevés tovább fejleszthető, ha valaki már nagyon magas szintre jut a meditációban, az valószínűleg még nálam is kevesebbet eszik. A fénylényekről is van egy természetfeletti tapasztalásom, amit itt írtam le: http://theravada.blogger.hu/2014/08/02/fenylenyek

Azzal a reménnyel indítottam el ezt a blogot, hogy némi segítséget adjak azoknak, akik a buddhizmus iránt érdeklődnek, vagy esetleg gyakorolni is szeretnék azt, de nem tudják, merre induljanak, de a buddhista érdeklődöket is szívesen várom, akik már az úton vannak. Spirituális dolgok iránt érdeklődöknek is nyitva áll a blogom. Ez a blog a théraváda, másnéven hínajána buddhizmussal foglalkozik. Egy tanító engedélyt adott nekem arra, hogy a weboldalát lefordítsam, és közzétegyem a blogon. Ezt a tanítót úgy hívják hogy Tiszteletreméltó Samahita Thera , Sri Lankán lakik, ő egy szerzetes, és weboldala van és facebook csoportokat vezet, ezekben a csoportokban is közzéteszi a tanításait. Igy a saját gondolataimat is közzéteszem a blogon, és ennek a tanítónak a weboldaláról származó tanításokat is. Az angol nyelvü weboldalt itt találjátok: http://what-buddha-said.net/ De időnként más tanítóktól is idézek (Például Bhikkhu Thanissaro, Sayadaw U Pandita és Ajahan Lee Dhammadharo könyveit is használom a blogomon). A Buddhától tanítóbeszédeket is idézek a blogomon egy olyan weboldalról ahol Buddha tanítóbeszédei találhatóak meg magyar nyelvre fordítva. Természetesen mindig mutatok linkeket, amik ahhoz a weboldalhoz vezetnek, ahonnan idézek.

A blogot időnként frissítem, ahogy az időm engedi. Ezért időnként új meditációk vagy fontos dolgok kerülnek fel a blogra.

Kellemes időtöltést kívánok itt. Minden jót kívánok mindenkinek.

EGY KIS SEGÍTSÉG, HOGY A BLOGON ELBODOGULJON MINDENKI:

A FŐ MEDITÁCIÓK AMIKET MINDENKÉPPEN GYAKOROLNUNK KELL:

SZAMAHTA - NYUGALOM MEDITÁCIÓhttp://theravada.blogger.hu/2014/08/02/szamatha-anapanaszati

VIPASSZANA - BELÁTÁS MEDITÁCIÓ http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/vipasszana

METTA, KARUNA, UPEKKHA MEDITÁCIÓK - ezek az erős harag, gyűlölet leküzdésére alkalmas meditációk http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/mettakarunaupekkha

Ez a fenti három link vezet a fő meditációkhoz amiket leírtam a blogomon, ezeket mindenképpen gyakorolnunk kell. Ez a többi bejegyzés már csak mellékes, amiket hozzátehetünk a gyakorlásunkhoz mint olvasmányokat:

EZ A BLOG BEJEGYZÉS A SAJÁT SZEMÉLYES TAPASZTALÁSAIMRÓL SZÓL AZ ÚTON VALÓ HALADÁSSAL KAPCSOLATBAN http://theravada.blogger.hu/2017/03/06/jelenlegi-tapasztalasaim

MOTIVÁCIÓ A GYAKORLÁSHOZ, MEDITÁCIÓHOZ: http://theravada.blogger.hu/2014/11/13/motivacio

A FOLYAMBA LÉPÉS (EGY NIRVÁNA ELŐTTI SZINT) ELÉRÉSE http://theravada.blogger.hu/2014/08/02/a-folyamba-lepes-elerese

TÖRTÉNET EGY SZERZETESRŐL http://theravada.blogger.hu/2014/11/12/tortenet-egy-szerzetesrol

MIT CSINÁLJUNK MEDITÁCIÓ ELŐTT http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/mit-csinaljunk-meditacio-elott

MIÉRT A BUDDHIZMUST VÁLASSZUK? http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/miert-a-buddhizmus

BUDDHISTA ELMÉLKEDÉSEK http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/buddhista-elmelkedesek

ASZUBHA MEDITÁCIÓ - MEDITÁCIÓ A TISZTÁTALANSÁGON http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/aszubha-asubha-meditacio

AMARAVATI BUDDHISTA KOLOSTOR SZÁMÁRA ADOMÁNY KÜLDÉSE http://theravada.blogger.hu/2014/04/11/amaravati-buddhista-kolostor-szamara-adomany-kuldese

SZUTTÁK - TANÍTÓBESZÉDEK BUDDHA KORÁBÓL, BUDDHÁTÓL http://theravada.blogger.hu/2014/03/20/szuttak

MIT CSINÁLJUNK AMIKOR NINCS KEDVÜNK MEDITÁLNI? MIT CSINÁLJUNK AMIKOR ÁLMOSAK VAGYUNK VAGY KEVÉS AZ ENERGIÁNK? http://theravada.blogger.hu/2014/06/14/mit-csinaljunk-amikor-nincs-kedvunk-meditalni-mit-csinaljunk-amikor-almosak-vagyunk-vagy-keves-az-en